UNIDAD 3 : I WANT TO BE A ROBOT!
OBJETIVOS:
§ Consolidar el lenguaje rutinario de la unidad anterior, Hello! y establecer las rutinas de comienzo y finalización de la sesión.
§ Introducir a los alumnos vocabulario de acciones en Inglés.
LENGUAJE ACTIVO
- Vocabulario:
- Mouse, Daisy, Robin, boy, girl, sunny, windy, rainy, cloudy, yellow, red, green, blue, one, two, three, four, five, six
- Estructuras:
- What’s your name? What’s the weather like? What colour it is?
- Repaso:
- Greetings, days of the week
- Lenguaje pasivo
- Point and say. Color the sun. Trace. Draw and color. Sing the song.
- Mouse, Daisy, Robin, boy, girl, sunny, windy, rainy, cloudy, yellow, red, green, blue, one, two, three, four, five, six
- What’s your name? What’s the weather like? What colour it is?
- Greetings, days of the week
- Point and say. Color the sun. Trace. Draw and color. Sing the song.
UNIDAD 2 : I WANT TO BE A MONSTER!
OBJETIVOS:
§
Practicar el
lenguaje rutinario.
§
Introducir a
los alumnos palabras, en inglés, relacionadas con partes de la cara.
§
crear un
montro (monster) y compartir las
aventuras de Daisy y Robin.
§ Explorar el valor de ser amable.
LENGUAJE ACTIVO
- Vocabulario:
- ears, nose,
eyes, mouth, sad, happy, hands, face, finger, knee, toe.
- Estructuras:
- it’s got.
- Repaso:
- routine
language, greetings; weather; colours; numbers; birthdays; Hello! language.
- Lenguaje pasivo
- Look and stick. Trace.
Point to. Sing the song. Draw. Point and say. Trace your hands. Review the
sounds and letters. Circle . Point and say. Cut, fold and play
- ears, nose, eyes, mouth, sad, happy, hands, face, finger, knee, toe.
- it’s got.
- routine language, greetings; weather; colours; numbers; birthdays; Hello! language.
- Look and stick. Trace. Point to. Sing the song. Draw. Point and say. Trace your hands. Review the sounds and letters. Circle . Point and say. Cut, fold and play
UNIDAD 1: I WANT TO BE AN ASTRONAUT !
OBJETIVOS
§ Practicar el lenguaje habitual.
§
Introducir vocabulario relacionado con el espacio.
§
Leer y entender una historia.
§
Explorar el valor de ser amable con los demás.
§
Practicar la pronunciación de palabras que contengan el sonido qu,
ch y sh.
§
Aprender sobre el día y la noche.
§ Descubrir como crecen
las plantas.
LENGUAJE ACTIVO
- Vocabulario:
- astronaut, rocket, earth, sky, stars, moon; daytime, sun, night-time; seeds, soil, water, light.
- Estructuras:
- Let’s go to (the) …; What do (they) need?
- Repaso:
- routine language; greetings; weather; colours; numbers; birthdays; Hello! language; Units 1-6 language.
- Lenguaje pasivo:
- Look and stick; Point to..; Colour the...; Sing the song; Look at the pictures; Point and say Yes or No. Find and point; Look and circle; Draw yourself; Count the...; Review the sounds and letters; Draw.
UNIDAD 0. TITULO: HELLO !
OBJETIVOS:
§
Presentar y
practicar saludos y presentaciones en inglés.
§ Presentar y practicar vocabulario relacionado con los números.
§ Introducir vocabulario relacionado con el tiempo.
§ Introducir
vocabulario de los colores
Establecer rutinas para empezar y acabar la clase.
Establecer rutinas para empezar y acabar la clase.
VOCABULARIO
- Lenguaje activo
- Greetings, days of the week, numbers, colors, weather,
- Vocabulario:
- Mouse, Daisy, Robin, boy, girl,
- sunny, windy, rainy, cloudy,
- yellow, red, green, blue,
- one, two, three, four, five, six,...
- Estructuras: what’s your name? What’s the weather like? What colour it is?